Om projektet

CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.

Forskere, pædagoger, lærere, psykologer og skoleledere har arbejdet sammen om at udvikle alt det inspirationsmateriale, du finder her på hjemmesiden. Det er samskabt med afsæt i den feedback, vi har fået fra børnene igennem vores mange afprøvninger af prototyper. Materialet er udviklet til pædagoger og lærere, som gerne vil arbejde med socialfaglig læring gennem motiverende og udforskende læreprocesser. Materialet inspirerer til at opbygge et læringsmiljø, som motiverer både børn og voksne til at engagere sig i og reflektere over deres læring sammen med hinanden gennem legeaktiviteter og refleksionsrutiner.

Selvom materialet er udviklet med afsæt i børn på autismespektret, har vi sammen med Højvangskolen erfaringer med, at også ikke-autistiske børn får gavn af sådanne legende læringsmiljø, og at man også sagtens kan bruge materialet som inspiration til at designe faglige læringsmiljøer.

CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.
CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.
CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.
CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.
CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.
CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.
CollaboLearn er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt, som er vokset ud af et samarbejde mellem Langagerskolen, Aarhus Kommune, og forskere ved Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet. Projektet kombinerer de nyeste indsigter i neurodiversitet, leg, læring og refleksion med specialpædagogik og praksiserfaringer. I projektet har vi altså taget grundforskning ud i praksis for at styrke autistiske børns inklusion i sociale fællesskaber.