Parallel

I parallelleg er vi i gang med den samme aktivitet ved siden af hinanden. Selvom det ved første øjekast ser ud som om, vi ikke leger sammen, er der alligevel masser af interaktion imellem os. Vi holder nemlig øje med, hvad de andre er i gang med, men følger hovedsageligt egne idéer, tanker, holdninger m.m. Vi kan bruge aktiviteterne under parallelleg til at blive bedre til at få øje på og understøtte de vinduer af interaktion, som opstår mellem os.

Parallel – Byg en model

I legeaktiviteterne bygger vi en model på forskellige måder. I aktiviteterne får børnene mulighed for at udforske og skabe erfaringer med at bygge modeller. De tre variationer er inspiration til at komme i gang med at bygge modeller i parallelforløb.

Parallel – Byg under et tema

I legeaktiviteterne bygger vi under et tema. I nogle aktiviteter er temaet givet på forhånd, og i andre finder vi selv på det tema, som vi bygger under. De tre variationer er inspiration til at komme i gang med at bygge under et tema i parallelforløb.

Parallel – Byg skjult

I legeaktiviteterne handler det om at gætte og bygge skjulte figurer. I nogle aktiviteter er figuren bygget på forhånd, og i andre bygger vi til hinanden. De tre variationer er inspiration til at komme i gang med at bygge skjult i parallelforløb.

Parallel – Byg broer

I legeaktiviteterne bygger vi broer. I nogle aktiviteter begynder vi med hver vores bro, og i andre bygger vi broerne sammen. De tre variationer er inspiration til at komme i gang med at bygge broer i parallelforløb.

Parallel – Byg tårn

I legeaktiviteterne bygger vi tårne. I nogle aktiviteter bygger vi efter instruktioner og i andre bygger vi noget, børnene holder af. De tre variationer er inspiration til at komme i gang med at bygge tårne i parallelforløb.

Parallel – Byg en kuglebane

I legeaktiviteterne bygger vi kuglebaner på forskellige måder. I kuglebanelegen får børnene mulighed for at udforske og skabe erfaringer med kuglebaner. De tre variationer er inspiration til at komme i gang med kuglebaner i parallelforløb.