Hvem er CollaboLearn?
Projektteam
Rikke Steensgaard er medstifter af CollaboLearn. Hun er uddannet psykolog og er erfaren autismespecialist, bl.a. gennem sin egen virksomhed AutismePotentiale. Rikke samarbejder med ledere, psykologer, pædagoger, lærere, designere og andre ildsjæle om at videreudvikle og implementere legende læringsfællesskaber i bred forstand.
Ella Paldam er medstifter af CollaboLearn. Hun er postdoc på Interacting Minds Centre ved Aarhus Universitet, hvor hun forsker i samarbejde, leg og læring og bidrager derfor med de nyeste indsigter ind i projektet. Ella samarbejder med forskere fra hele verden og med en række kulturorganisationer og forankrer herved projektet bredt.
Stine Strøm Lundsgaard er udviklingskonsulent i CollaboLearn og har en cand.pæd. i pædagogisk psykologi. Stine har tidligere bistået det analytiske arbejde med de data, som projektet afstedkom i projektets første år. Nu understøtter Stine implementeringsprocesserne på Langagerskolen og indsamler alle de værdifulde læringer, som springer herudaf.
Line Gebauer var med som initiativtager til CollaboLearn-projektet. Hun har en ph.d. i psykologi, har været lektor ved Aarhus Universitet og også arbejdet som psykolog på Langagerskolen. Line var med i projektteamet indtil 2021, hvor hun startede sin egen virksomhed. Hun arbejder stadig som freelancer ind i projektet.
Sophie Aabjerg Rand er projektkonsulent i CollaboLearn og har en cand.pæd. i IT-didaktisk design. Sophie er tidligere praktikant og specialestuderende i projektet, hvor hun særligt har fokuseret på læringsfigurernes egenskaber til refleksion og hjemmesiden som et IT-didaktisk materiale. Nu understøtter Sophie det formidlingsmæssige arbejde i projektet.
Martine Lind Jensen er analysekonsulent i CollaboLearn, hvor hun særligt har arbejdet med det kvantitative analysearbejde.
Klara Fomsgaard er projektkonsulent i CollaboLearn og en stærk grafisk formidler. Klara har særligt fokuseret på at visualisere legeaktiviteterne.
Medudviklere på Langagerskolen
På Langagerskolen har en række lærere og pædagoger deltaget i medudviklende workshops med henblik på at afprøve, reflektere, diskutere og evaluere materialet, så det passer ind i deres specialpædagogiske praksis med børn med autisme og ADHD.
Medudviklere i Højvangskolens Børnefællesskab
En gruppe af lærere og pædagoger fra Højvangskolens Børnefællesskab har deltaget i medudviklende workshops og sparringsmøder med henblik på at implementere CollaboLearn-materialet på skolen i inklusionsøjemed. Børnefællesskabet er skolens tilbud til elever, som kan have svært ved at indgå fuldt ud i en almenklasse,
Styregruppe
Advisory Board
- Lisbeth Schmidt Andersen (Børn og Unge-chef, Aarhus Kommune)
- Lotte Fensbo (Sektionsleder hos PPR, Aarhus Kommune)
- Katrine Solvang Larsen (Chefkonsulent, Dekansekretariatet, Arts, AU)
- Andreas Roepstorff (Institutleder på IKS, AU)
- Ivan Børsting (Skoleleder på Højvangskolen)
- Jens Frostholm (Skoleleder på Langagerskolen)